maandag 20 november 2023

Vrije teksten oktober

 

Arif




10/10/23

Huisje
Mama
Kindje

Tuna





10/10/23

Het kindje had een regenboog gezien.
Er was een wolf.
Het was een babywolf.
Ze had nog een regenboog gezien.

Manou



 


26/10/23

Ik heb een boom gemaakt.
De boom staat in het gras.
De boom heeft takken en ook blaadjes.
De zon komt.
Er komt een bloemetje uit in het gras.
Er is een worm op de grond en die kan spuiten.
Er is brand in het bos.
De politie komt en hij zegt: “dieven mogen niet komen.”

Donatien




10/10/23

Er zit eten in mijn buik.
Ik heb twee benen.
Ik heb een mond en twee oogjes.
Ik ga met een Turkse schoolbus naar de Turkse school.
Er is een Turkse boef die alle spulletjes pakt.
Hij moet naar de gevangenis.
Er is ook een Turkse zee buiten.
Er is ook vuur van een kanon van een Turks leger.

Arif



 




26/10/23

De boom staat in mijn tuin.
Er staan ook dennenbomen.
Er is een vogeltje, hij is aan het fluiten.
Ik luister naar het vogeltje.
Het duurt lang.
Ik vind het niet mooi.
Het vogeltje vliegt weg.

Aimé



 


23/10/23

Er was een kindje over een steen gevallen/
Ze had pijn aan haar neus.
Daarna ging ze wandelen naar een bos.
Dan wou ze naar huis.
Thuis kleurt ze met stiften.
Daarna wou ze springen met een bal.
Ze waren dicht bij hun huisje gaan schommelen.
Ze wil ook nog een boekje lezen voor het slapen.
Ze wou met de clics spelen.

Mila




23/10/23

De zon komt in het bos.
Er zijn blaadjes aan de bomen.
De blaadjes vallen af.
Ze vallen af door de wind.
Er loopt een kindje door het bos.
Daar was een steen.
Het kindje valt over de steen.
Het kindje heeft bloed aan de lip.

Julien



 


23/10/23

Ik heb een zon gemaakt.
De zon schijnt in het bos.
Ik heb gras gemaakt.

Aimé



 


20/10/23

Ik heb een kindje gemaakt.
Ze kan stappen.
Ze stapt naar de tuin om voetbal te spelen.
Ze gaat samen spelen met Cesar.

Aimé



 


18/10/23

Er was een vlinder naar de speeltuin gegaan.
Daarna ging hij naar het konijntje.
Het mannetje ging met zijn hond naar huis.
Dan gingen we naar school.
Het konijntje was naar school aan het wandelen.
Toen was het kindje en de vlinder gaan wandelen naar het konijntje.

Mila



 


18/10/23

De sneeuwman ging naar het bos.
Er was een wolf.
Hij bijt naar kindjes.
Er komt een zon aan.
De wolf was een standbeeld.
De sneeuwman was bang.
De sneeuwman veranderde in allemaal kleurtjes.

Julien




18/10/23

Het meisje ging naar de speeltuin met Nore en Cecile.
Dan waren ze op de glijbaan geweest.
Dan gingen ze eten.
Ze hebben ook chocomelk gedronken.
Ze hebben ook fristi gedronken.
Dan was het slaaptijd.
De volgende ochtend was Nore jarig.
Ze gingen naar de speeltuin.

Estelle



 


18/10/23

Loeka ging buiten spelen.
Ze ging picknicken.
Dan ging ze naar huis.
Ze ging met haar knuffels spelen.
Dan was ze Sandra tegen gekomen.
Ze gaat met Sandra naar de binnenspeeltuin.
Dan ging ze picknicken met Sandra.

Enora




18/10/23

Ik heb mijn naam geschreven.
De lijn is om mijn naam binnen te houden.
Het raket kan ook naar boven.

Aimé


 

 




17/10/23

Het hartjesmeisje ging naar haar zandloper.
Ze zet de zandloper op.
Daarna zag ze een regenboog.
Dat geeft niks want ze had regenbooghaar.
Daarna ging ze naar haar huis.
Dan zet ze de zandloper terug op om te gaan slapen.

Loeka




17/10/23

Ik heb mijn papa gemaakt.
Hij gaat naar de winkel.
Hij koopt fruit.
Hij maakt eten.
Mama is thuis gebleven.

Ida


 

 


17/10/23

Er was een mannetje in het bos.
Hij had een dier gezien.
Het was een hert.
Hij ging op stap naar de stad.
In de stad was het druk.
Hij ging een ijsje eten.
Hij had de smaak van stracciatella gekozen.
Toen ging hij naar huis.
Daar keek hij naar een film.

Felix


 


17/10/23

Er was eens een paard met een mannetje.
Ze waren aan het jagen in het bos.
Er was nog een mannetje aan het jagen.
Hij stond op een houten blok.
Zo kon hij heel goed zien waar het mannetje was.
Het mannetje schoot naar de boom met pijl en boog.
Toen was de boom omgevallen.
Hij was gevallen op het paard.
Toen was het mannetje gevallen.

Alex



 


12/10/23

Het meisje ging naar een feestje.
Het was het feestje van Enora.
Het was in de nacht.
Dan was haar mama haar komen ophalen.
Haar mama brengt het kindje naar de oma.
Er kwam een regenboog.
Dan ging het kindje kleuren.
Dan ging ze puzzelen.

Estelle


 


11/10/23

Enora ging naar het bos.
De zon kwam op maar toen begon het te regenen.
Er kwamen grote wolken op namelijk donderwolken.
Enora houdt wel van de regen want ze heeft een mooie groene paraplu
met een handvat en een puntje.
Onder de bomen, met haar paraplu, kan ze toch nog picknicken.
Joepie!

Loeka




11/10/23

Een raket, hij kan omhoog.
Hij kan ook gaan vliegen.
De lijn kan ook naar boven.

Aimé



 


26/10/23

Papa
Mama

Tuna



10/10/23

Mijn mama en ik gaan naar de regenboog kijken.
Dan gaan ze naar de schildpad kijken.
Toen waren wij naar de dokter gegaan.
In het ziekenhuis gingen ze kijken hoe het was met de baby.

Mila

 

 

 


26/10/23

Ik was naar een speeltuin gegaan.
Ik had een regenboog gezien.
Ik speel met Juno.
Het was aan het regenen.
We moesten naar huis.
Rosa was bij mij thuis gekomen.
Het stopte met regenen.

Manou



10/10/23

Het mannetje zag een wolf.
De wolf heeft het kindje opgegeten.
De mama heeft een mes bij.
Ze gaat de wolf zijn nek afsnijden.
Dan gaat ze alleen picknicken.
Haar kindje was alleen thuis. Ze had 2 kindjes.
Er komt een regenboog.
Er komt nog een mannetje.
Hij was gevallen door een steen.
Hij had bloed aan zijn been.
Hij ging op het gras lopen.
Er waren 2 zonnen.

Julien

 


10/10/23

Er was een kindje.
Hij speelt met zijn poppen.
Papa was aan het eten.
Papa zegt dat de jongen moet komen eten.
Er was een groot kindjes gekomen.
Papa gaat slapen, de jongen gaat ook slapen en de grote broer
gaat in een ander bed slapen.
Er was een baby’tje van papa.
De regenboog kijkt naar papa en er kwam een zonnetje.

Donatien



26/10/23

Er was een zon en er was regen.
Er hangt een appel aan de boom.
De boom staat bij mij thuis.
Er komt donder en regen.

Arif


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ijsjes in Eeklo

 Op bezoek bij Leen, een collega van Jet (mama Otto). Leen maakt zelf haar ijsjes van de melk van haar koetjes.